Jongeren bouwen EIGEN parlement vanaf Folterverdrag tegen Genocide vanuit TWEEDEKAMER GEMEENTE PROVINCIE LEUGENS EU VN WEF Banken media
  • Home
  • Parliament
    • Kaarten RepubliekNL
  • Peaceplan SCp
  • Republiek-wetten
    • Arbitrage-rechtbank
    • Recht Onderwijs
  • InterimMinisterPresident
    • UNSG-Pro-Spacewar
    • Oud Nieuws
  • Home
  • Parliament
    • Kaarten RepubliekNL
  • Peaceplan SCp
  • Republiek-wetten
    • Arbitrage-rechtbank
    • Recht Onderwijs
  • InterimMinisterPresident
    • UNSG-Pro-Spacewar
    • Oud Nieuws
Search

Arbitrage-rechtbank dwingt elke burger / een partij in een conflict ... om een juridisch correcte Probleem-oplossing voor Conflict-beëindiging in te leveren bij de Rechtbank.

A-rechtbank is verplichte 1ste rechtsgang; vervangt alle Civile rechtbanken maar staat náást de Strafrechtbank. 

A-rechtbank moet door Rechtspraak per direct worden ingevoerd.


Picture
bron: RinusRoelofs
Ook in DictatuurNL kan je elke rechtzaak winnen...
Win any lawcase....
Tweet

Arbitrage-rechtbank gebruiken;
​GrondwetRepubliekNL


​
Arbitrage-rechtbank

Onderdeel van de Nieuwe Grondwet 2014 voor de Republiek Nederland.
Noodzakelijk om 'Opruim-macht te geven aan het Volk'.
De individuele Burger moet de macht krijgen om Treiter-gedrag, Misdrijven tegen de Menselijkhied en Oorlogsmisdaden begaan door werknemers & werkgevers in de bureaucratie te stoppen.

Artikel 27 Arbitrage-rechtbank

1. De Arbitrage-rechtbank (A-rechtbank) is de eerste Rechtbank in Nederland waar alle Burgers en Openbare Diensten verplicht een eerste procedure starten voor conflictbeëindiging.

2. De Arbitrage-rechtbank staat náást de Straf-rechtbank en vóór alle overige Rechtbanken.

3. De Arbitrage-rechtbank kan de Straf-rechtbank niet vervangen.

4. De Arbitrage-rechtbank komt met een duidelijk herkenbare Afdeling voor Arbeid &Sociale Zekerheid, Onderwijs, Huisvesting, Familie-leven, Milieu & Natuur, Technologie, Geneeskunde en Media.

5. De Arbitrage-rechtbank is een openbare Rechtbank.
De Griffier en Rechter bepalen samen of een proces achter gesloten deuren moet plaatsvinden, ter bescherming van de privacy van personen.

6. De Arbitrage-rechtbank vervangt de Nationale Ombudsman en Klokkenluidersconstructies.
Elke Burger die misstanden in Nederland aan het Volk wil bewijzen start hiervoor een rechtzaak bij de Arbitrage-rechtbank.

7. Blijft een conflict bestaan na een Gerechtelijke Uitspraak van de Arbitrage-rechtbank, kan elk persoon een gerechtelijke procedure starten bij een andere Rechtbank.

8. De wet bepaalt welke Rechtbanken Nederland installeert en welke procedures de Burger moet toepassen.

9. De wet geeft het Volk een nieuwe Titel 'Arbitrage-rechtbank' in het Wetboek Rechtsvordering, waarin details voor het voeren van de Arbitrage-procedure zijn vastgelegd.

10. Alle betrokken partijen in het dossier dat aan de Arbitrage-rechtbank wordt voorgelegd, betalen 1 laag vaststaand bedrag voor Griffierechten.
De Griffier van de A-rechtbank bepaalt wie de betrokken partijen zijn.

11. Partijen mogen bij de A-rechtbank zonder Advocaat procederen.

12. De procedure bij de Arbitrage-rechtbank vangt aan door het inleveren van het dossier.

13.Bij deze Arbitrage-rechter
moeten alle betrokken partijen
wettelijk verplicht een oplossing
voor het conflict presenteren,
verankerd in een geldige juridische constructie, voorkomend uit de Grondwet 2014, wetten & verdragen.


Weigert één van de betrokken partijen
een uitvoerbare juridisch correcte oplossing
te presenteren in het dossier
en tijdens de rechtzitting,
verliest die partij automatisch het geding.
De A-rechter bepaalt de hoogte van de schadevergoeding te betalen aan de Benadeelde Persoon.


14. De Griffier van de A-rechtbank handelt bij voorkeur het dossier zelfstandig af met een Gerechtelijke Uitspraak.
De Griffier van de A-rechtbank heeft de autoriteit het dossier en de betrokken partijen door te sturen naar een Mediator aangesloten bij en gekozen door de A-rechtbank.
Alle betrokken partijen betalen de Mediator een laag tarief voor 3 uur bemiddeling.
De Mediator werkt op neutraal terrein binnen een orgaan van de Rechterlijke en / of Uitvoerende macht.
De Griffier kan op aanwijzing van de Mediator een Gerechtelijke Uitspraak schrijven.

15. De Griffier bepaalt of het dossier door de A-rechter beoordeelt moet worden tijdens een rechtzitting.

16. De Arbitrage-rechter moet een juridisch correcte uitvoerbare oplossing opleggen aan beide partijen.

17. De A-rechter moet de partij die weigert een oplossing te presenteren straffen = griffierechten terug betalen aan andere partij + probleemoplossing betalen + schadevergoeding betalen + eventueel dwangsom & sancties.

18. De Arbitrage-rechtbank adviseert de Staten-Generaal van de Republiek Nederland over het maken van leesbare en eenduidig geschreven toepasbare wetten & verdragen in het Parlement. Dit advies is openbaar voor elke Burger.
De Arbitrage-rechtbank geeft dit advies wekelijks in het openbaar aan de Parlementaire Commissie : Volk & Rechtbank .



Artikel 28 Rechterlijke Ambtenaren

1. De leden van de Rechterlijke macht met rechtspraak belast en de procureur-generaal bij de Grondwet-rechtbank worden door de Minister-President voor het leven benoemd.
Zij worden ontslagen op eigen verzoek en bij het bereiken van een leeftijd vastgelegd in de wet.

2. De wet bepaalt bij welk gerecht van de Rechtelijke macht zij werkzaam zijn en in welke gevallen zij kunnen worden geschorst of ontslagen, door de Minister-President en / of de Voorzitter van de Grondwet-rechtbank.

3. De wet regelt rechtspositie van Rechterlijke Ambtenaren.

4. De leden van de Grondwet-rechtbank van de Republiek Nederland worden benoemd uit een voordracht van drie personen, opgemaakt door de Tweede Kamer der StatenGeneraal.

5. De wet bepaalt in welke gevallen de Grondwet-rechtbank is belast met de cassatie van rechterlijke uitspraken wegens schending van het recht.

6. De Grondwet-rechtbank is eveneens belast met het berechten van de Grondwetschending-procedure,

7. Bij de wet kunnen aan de Grondwet-rechtbank ook andere taken worden opgedragen.



Artikel 29 Positie Wet binnen Rechterlijke macht en Parlement

1. De Staten-Generaal en de Regering stellen gezamenlijk wetten & verdragen vast voor het Volk.

2. Wetsvoorstellen kunnen worden ingediend bij door de Minister-president en door de Tweede Kamer van de Staten-Generaal.
Zolang een wetsvoorstel niet is omgezet in een wet, kan de indiener van het wetsvoorstel deze altijd intrekken.

3. De wet bepaalt of wetsvoorstellen in verenigde vergadering van de Staten-Generaal behandeld moeten worden. Deze wetsvoorstellen kunnen worden ingediend door de Minister-president of door de Tweede Kamer.

4. De Minister-president, een Lid van de Tweede Kamer of een Lid van de verenigde vergadering van de Staten-Generaal kan een wetsvoorstel indienen.

5. Wetsvoorstellen ingediend door de Minister-president, een Lid van de Tweede Kamer of een Lid van de verenigde vergadering van de Staten-Generaal worden gezonden aan de Tweede Kamer en de Eerste Kamer – of als de wet het voorschrijft – aan de verenigde vergadering van de Staten-Generaal.

6. Zolang een wetsvoorstel ingediend door de Minister-president, of de Tweede Kamer , of de verenigde vergadering niet is aangenomen tot wet, kan elk Lid van de StatenGeneraal en de Regering de wettekst van het wetsvoorstel laten veranderen tijdens de vergadering van de Tweede Kamer.

7. De Tweede Kamer kan één of meer van haar Leden opdragen het wetsvoorstel in de Eerste Kamer te verdedigen.

8. De Eerste Kamer overweegt het wetsvoorstel zoals het is binnengekomen.

9. De Tweede Kamer stemt over wetsvoorstellen om deze te kunnen aannemen tot wet.
Om een wetsvoorstel te kunnen omzetten in een wet moeten minimaal (zesenzeventig) 76 Leden van de Tweede Kamer dit betreffende wetsvoorstel goedkeuren.

10. De Tweede Kamer stuurt de nieuwe wet door naar de Eerste Kamer.

11. De Eerste Kamer ziet erop toe dat de wetsvoorstellen en wetten afkomstig van de Minister-president of de Tweede Kamer eenduidig in tekst zijn en uitvoerbaar zijn voor het Volk, binnen de grenzen van de Grondwet 2014, wet & verdrag.
Zolang een voorstel van wet niet door de Staten-Generaal is aangenomen, kan het door de indiener van het wetsvoorstel worden ingetrokken.

12. De Eerste Kamer stemt over de wet van de Tweede Kamer.
De Eerste Kamer neemt een wet aan als er (achtendertig) 38 Eerste Kamer-leden zijn die de wet goedkeuren.

13. Een voorstel wordt wet, zodra het door de Staten-Generaal is aangenomen en door de Minister-president is bekrachtigd.

14. De wet regelt de bekendmaking en de inwerkingtreding van de wetten. Zij treden niet in werking voordat zij zijn bekendgemaakt.

15. Algemene maatregelen van bestuur worden door de Minister-president vastgesteld.

16. De wet bepaalt welke voorschriften en straffen moeten worden gehandhaafd.

17. De wet bepaalt de op te leggen straffen.

18. De wet regelt de bekendmaking en de inwerkingtreding van de algemene maatregelen van bestuur. Zij treden niet in werking voordat zij zijn bekendgemaakt.

19. De wet regelt het burgerlijk recht, het strafrecht , het administratief beroep en het burgerlijkprocesrecht en strafprocesrecht en de regels voor administratief beroep in algemene wetboeken. In aanvullende wetten bovenop de wetboeken worden bepaalde regelingen in detail vastgelegd.

20. Een wet die aansprakelijkheid voor de Burger invoert of verhoogt, heeft geen terugwerkende kracht.



Ga op Overheid.nl naar het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering 

Boek 4, Eerste titel Arbitrage in NL...kan de grondslag zijn voor een vereenvoudigd en veel goedkoper rechtsysteem in NL. 

Use the Arbitration-courtsystem;
​ConstitutionRepublicNL

​
​Article 27 Arbitration-court

1. The Arbitration-court ( Court A ) is the first court in the Netherlands, where all Citizens
and Public services are obliged to start a first procedure for conflict-ending.

2. The Arbitration-court rules next to the Criminal-court and before all other Courts.

3. The Arbitration-court can never be a stubstituut for the Criminal-court.

4. The Arbitration-court presents clearly recognizable Units for Labor & Social Security,
Education, Housing, Family Life, Environment & Nature, Technology, Medicine and Media.

5. The Arbitration-court is a public court.
The Registrar and Judge can determine together whether a process should take place
behind closed doors, to protect the privacy of individuals, or not.

6. The Arbitration-court replaces the National Ombudsman and Whistleblower-structures .
Every citizen who wants to prove wrongdoing to the People in Netherlands starts a lawsuit at the Arbitration-court.

7. In case of a continueingconflict after a Court Ruling of the Arbitration-court, any person may initiate legal proceedings at another Court of law.

8. An Act of Parliament determines which Courts of law are founded in the Netherlands and which procedures Citizens have to apply.

9. An Act of Parliament grants the People a new title 'Arbitration-court', in the Procedure Code, which details the conduct of the Arbitration Procedure.

10.All parties involved in a file submitted at the Arbitration-court must to pay one low fixed price Court-fee.
The Registrar of the A-court determines who the involved parties are.

11. Parties may defend themselves in Artibtration-court without a Lawyer .

12. The proceedings before the Arbitration-court begins by submitting the file with the Registrar of the A-court.

13.All parties involved shall present a legally correct solution for the conflict in line with the Constitution2014, laws and treaties.
When a party involveld refuses to present a solution for the conflict in the file andduri ng the trial, that party automatically loses the dispute. The Arbitration-judge determines the compensation to be paid to the Damage receiving person.

14. Preferrably, the Registrar of the Court resolves the conflict in the file and writes on own authority a Judicial Ruling.
The Registrar of the A court has the authority to send the involved parties to a mediator affiliated with and chosen by the A–court.
All parties pay the mediator a low rate for 3 hours mediation.
The Mediator works on neutral territory within a body of the Judicial and / or competent authorities.
The Registrar may write a Judicial Ruling at the direction of the Mediator.

15. The Registrar determines whether the file shall be brought to a judge for a courthearing.

16. The Arbitration-court must impose a legally correct workable solution to both parties.

17. The A-judge shall punish the party that refuses to present a solution = refunded the
corut-fee of the other parties involved + pay for the solution + pay compensation + pay
penalty and fines.



18. The Arbitration-court advisesthat the States-General of Republic Netherlands during the
making legible and unambiguous written applicable laws and treaties in Parliament .
This opinion is public for everyone.

19. The Arbitration-court gives this weekly advice publicly to the Parliamentary Committee 'People & Court'.
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.
  • Home
  • Parliament
    • Kaarten RepubliekNL
  • Peaceplan SCp
  • Republiek-wetten
    • Arbitrage-rechtbank
    • Recht Onderwijs
  • InterimMinisterPresident
    • UNSG-Pro-Spacewar
    • Oud Nieuws